Camping og arbejde 4

03.11. - 17.12.

(Silkeborg/Århus)

Min ven og reservebror Rainer hjalp mig med malerarbejde på Fanø i maj og oktober, så vil jeg også gerne hjælpe ham med et større projekt i Århus. En villa på 400 qm!! Opstarten er i begyndelsen af november. Jeg har været derover og kiggede på projektet i oktober.

Nu sidder jeg i bilen på færgen til Esbjerg og tjekker vejret selvom det jo ikke er udvendigt arbejde. Men det er nu rart at se hvor meget det kommer til at blæse, når turen går med campingvognen nordøstpå.

Kigger lige på vejret i Silkeborg hvor jeg skal parkere campingvognen og tilbringe de næste

uger ...

Men først skal jeg hente campingvognen i Hemmet hvor den står ved Dorthes hus.

Lige før Herning holder jeg en lille frokost pause med "franske hotdog" fordi det skal gå stærkt, som så meget i vores liv ...(plejer jeg ikke at gøre så tit)

Det er åbenbart ikke min dag! Sidste gang jeg besøgte Rainer i oktober 2013 var det fint og tørt efterårsvejr. Jeg parkerede på hans store græsplæne med dejlig udsigt over bakkerne mod Gudenådalen. Det vil jeg jo gerne prøve igen - men samme øjeblik jeg kører ned af skråningen mærker jeg omgående at det er en dårlig idé... jeg kører hurtig fast i det bløde græs. Det har regnet meget indfor de seneste dage...

Med hjælp af Rainer kæmper vi os fri og slæber campingvognen på gårdspladsen!

Men så er der afslapningstid. Rainer og Tina laver aftensmaden sammen...

...mens jeg retter en "tysk tekst" fra ders datter på efterskole ;-)

Bagefter går jeg over i "mit hjem" og hygger med "King" en lille Chihuahua :-)

I løbet af ugen kommer svogeren Freddie på besøg. Vi kører sammen til Silkeborg og spiser dejlig mad på en Restaurant med en kæmpe buffet kinsisk mad og Sushi. Efter en hyggesnak kører Freddie tilbage til Skovby.

Den første uge er gået og jeg kører tilbage til Fanø igennem det østjyske landskab...

Ny uge i campingvognen og Silkeborg/Århus.

Det er mærkeligt for mig der bor og arbejder på Fanø med højst et kvarters kørsel, pludselig at køre tre kvarter i bilen og arbejde i en storby!

Men det er jo også en afveksling... Nu hygger jeg med en udsendelse om den dansk/svenske serie "Broen/Bron" med Martin og Saga på BBC, stearinlys... så er det slet ikke så tosset ;-)

nomadecamper dk, nomadecamper, børsten,

Dagene går med megen kørsel frem og tilbage lige før motorvejen Århus/Silkeborg udvides...

Her den i den anden uge har jeg vores Mitsubishi Space Wagon med til aflevering hos vores køber fra Samsø.

Vi kommer ham i møde, idet han betaler fuld pris for bilen. Jeg tager bilen med til Århus og henter ham fra færgen i Hou. Så bliver jeg kørt tilbage. Salgskontrakten ordner vi i vores skurevognen på arbejdstedet før han kører mod Samsø igen!

Sidste billede af vores "Mitsi" før han emigrerer til en anden ø!

samsø, nomadecamper, trækvogn

Jeg fik at vide den gamle færge var i drift, fordi den nye skulle repareres...

gl samsøfærge, samsø

Efter denne uge var jeg jo nød til at tage bussen hjem til Fanø. Rainer og jeg kører jo hver dag fra Silkeborg til Århus. Så må jeg jo kom frem en søndag aften fra Silkeborg til Esbjerg!

Men det er ikke så nemt på en weekend. Der kører en X-Bus fra Silkeborg til Billund og så en almindelig bus fra Billund til Esbjerg! Med toget er det tidsmæssigt endnu mere kompliceret.

Rainer kører mig til Silkeborg station, hvor jeg efter en lidt forvirret tid finder endelig min X-Bus. Pyha...jeg betaler en billet og synker tilbage. Vi kører til Billund og ja, jeg har lidt Internet med afbrydelser og det er ret hyggeligt med en bus tur efter mange år, men er det sagen?

Så ankommer vi til Billund Lufthavn. Bussen til Esbjerg står efter kort tid lige ved siden af. Ja, men her er der ingen internet og min tablet er løbet tør for strøm :-(... Men pyt, jeg nyder radioen og sidder lige bag ved chaufføren!

billund lufthavn,x-busser, nomadecamper

Efter en gåtur igennem Esbbjergs gågade sidder jeg i selve billetbygningen ved Fanøfærgen, hvor jeg finder en stik til opladning. Jeg har god tid til færgen kommer og hygger med en øl

fanøfærgen, nomadecamper.dk

Færgen kommer og jeg går ombord. På Fanø siden regner det helt vild og der er ingen bus i sigte. Jeg ringer efter Dorthe og hun kommer til færgen for at hente mig. Efter næsten seks timer er jeg igen i Sønderho!

fanæfærgen, nomadecamper.dk

En ny uge og jeg er igen på vej til Århus og Silkeborg ...

silkeborg, nomadecamper

Rainer ser optimistisk ud mens jeg er mere skeptisk ;-)

holtevej, nomadecamper, camping og arbejde

Det smitter og pludselig er alle åbenbart i tvivl hvordan det går med selve projektet ;-)

camping og arbejde, nomadecamper

Murer, gulvmanden og tømrer tager sig af dagens problem på byggepladsen...

camping og arbejde, holtevej, nomadecamper

mangler der ikke lidt kulør på væggene?

camping og arbejde

Der bliver lige lavet lidt "sauce" og så bliver det straks varmere og venligere, stemningen stiger igen...

Stemningen er i top igen ...

Her kommer lige et par billeder af vores flinke tømrer på byggepladsen.

Formanden Anders og Lærlingen Markus. De har nok ikke regnet med at der kommer en maler fra Fanø og dokumenterer det hele ;-)

camping og arbejde

Nogen skal også først "tvinges" til deres lykke ;-)...ligesom Søren

Men de er hurtig overbevist og så kommer der også enkle smil i deres ansigter til malernes "mindealbum"

Morten meget koncentreret

og Markus er glad for endelig at kan lave noget praktisk

Vil du opleve en rigtig "live stemning" skal du trykke på filmen nedenunder:

Så er den tredje uge også om og jeg pakker sammen næste morgen for at køre tilbage til Fanø igen - men nu trænger jeg til lidt pusterum og jeg laver hurtig en plan. Turen skal gå fra mit arbejdssted i Århus stille og roligt mod syd via Skanderborg og rundt om den sydlige del af Mossøen, hvor jeg har mange minder og dem vil jeg gerne genopfriske... følg med til "Rundt om Mossøen" hvis du har lyst!

Kalle ser på mens jeg gør mig afrejseklar tidligt om morgenen.