Broager Strand Camping  16.02.- 18.02.2013

Broager   16.02. - 18.02. 2013

(Broager Strand Camping og omgivelser)

Så kom vi endelig på vores allerførste campingtur :-)

Efter at have vores "Børsten" stående i indkørslen siden den 17.01. blev drømmen til virkelighed, og vi luftede campingvogenen og vores nye trækkerbil!

Vi tog færgen fra Fanø lørdag formiddag med kurs mod Sønderjylland.

På indkøb i Føtex Ribe...vi glemte osten til morgenmaden ;-)...

Vi havde ikke luftet hundene og skulle have morgenmad undervejs. Samtidig var der et ønske om at lære hundeskovene at kende. Vi planlagde derfor en pause i Hønning Plantage, hvor der er en hundeskov i forbindelse med en fin parkeringsplads.

Hundeskoven var egentlig i orden. Fin størrelse og en del stier, men indhegningen var ikke meget vedligeholdt!

Efter vores formiddagsophold midtvejs i Hønning Plantage og en lille omvej til Bolderslev, hvor jeg boede en gang, kom vi til Broager Strand Camping. Vi havde den første dag kun én Cabby nabo og ellers var der kun en tysk fastlægger på pladsen. Natten fra søndag til mandag var vi helt alene. En mærkelig, men også dejlig fornemmelse ;-

Ankomst på Broager Strand Camping...

Det var en dejlig fredelig plads og direkte til stranden. Desværre var der ikke ret meget udsigt over vandet pga diset gråvejr! Alligevel var det 2 dejlige dage, og vi brugte stranden en del med hundene, og gik en lille rundtur igennem en lille skov og det bakkede land omkring campingpladsen.

"Folekobbel" skoven

Jeg prøver at samle vores nye gasgrill, men opgiver snart ... og overlader til Dorthe ;-)

Næste morgen. Udsigt til klintkyst og strand. Desværre tåget det meste af tiden. Kun på afrejsedagen klarede det op - typisk ;-)

Tæt på vand og skov kan vi kun anbefale denne lille plads direkte ned til Flensborg Fjord.

Dorthe havde en god idé :-)...fra alle vores feriesteder tager vi nogle "mindesten" med og laver en udstilling i vores have derhjemme.

Ellers er vores konklusion at det ikke var sidste gang vi besøgte stedet! En imødekommende campingpladsejer og en stille, flot beliggende campingplads i lavsæsonen...