Campinghistorie

Hvordan det hele begyndte

Sæson 2016

Nyt besætningsmedlem om bord  -  velkommen til Conni

Efter en længere pause fortsætter www.nomadercamper.dk´s rejseberetningerne. Desværre måtte jeg i efteråret 2015 tage afsked fra mine dejlige Rottbrador hunde Mickos og Leyca fordi Dorthe valgte at forlade vores forhold efter lidt over 4 år. Men sådan går det i livet - mennesker kommer og går og alt ender engang og man skal tage afsked. Men jeg vil alligevel gerne her på stedet takke Dorthe og hundene for nogle dejlige campingture vi havde sammen i de første tre sæsoner med "Børsten"

Men livet går videre uanset og heldigvis møder man også nye mennesker!

I starten af 2016 tilsluttede jeg mig flere vandregrupper for at sprede tankerne og komme blandt mennesker. Det med at vandre med andre havde jeg ingen erfaring i og så skete det at jeg  - under en vandring jeg selv havde slået op omkring Aabenraa Fjord - lærte Conni at kende. Vi blev hurtig gode vandrevenner, havde mange ting tilfældes og gik mange ture de følgende måneder og så endte det med at vi til sidst også blev kærester! Og nu har jeg en meget glad, kreativ og naturinteresseret kvinde på min side som også holder af ferie i campingvogn! Der vil helt sikkert også komme en hund på tale igen, men først skal fremtiden være mere sikkert hvad mit liv angår ;-)

Historien omkring www.Nomadecamper.dk

Campinghistorie

Juli 2012: Vores Citroen Berlingo på stranden...

Det hele startede nok sommeren 2012, hvor vi ofte kørte med vores varevogn til stranden for at lufte hundene. Vi havde købt et sæt campingstole med et klapbord og der drak vi vores fyraftensøl mens vi kiggede over stranden og drømte om ferie. Både Dorthe og jeg havde ikke haft ferie i en del år. Først opstod tanken om en enkel ferie i vores Citroen Berlingo. Vi planlagde at købe et telt til bagenden af bilen for hundene, mens vi jo kunne sove i bilens varerum. Jeg havde et lille gasblus fra tidligere kanoture, og så drømte vi om en tid med camping.

Strandhygge på Fanø...

Som sommeren gik voksede planen om camping, og vi begyndte at kigge på ældre campingvogne fordi vi fandt ud af, at med alt det udstyr vi skulle have til vores varevogn, var det næsten lige så nemt at købe en billig campingvogn. Vi fandt også èn efter kort tid, men heldigvis var vi så fornuftige ikke at købe med det samme, selvom vi slet ikke anede noget om emnet, og begge to er ret spontane mennesker. Det viste sig at den gamle LMC campingvogn til 5000 kr havde en ordentlig fugtskade, og så meget havde vi forstået, at det slet ikke dur i forbindelse med anskaffelsen af en vogn.

Efter megen kiggeri på dba og g&g, kom vi endelig til den konklusion, at vi aldrig kunne få en anstændig vogn som opfyldte vore ønsker om

bla fast wc til den pris, så vi opgraderede til max 30k og det gav jo et helt anderledes resultat.

I forbindelse med et kortvarigt (arbejdsmæssigt) visit i campingbranchen, fik vi et hamrende godt tilbud på en nyere vogn, som vi hurtigt opgraderede efter igen, og endte med en skøn Bürstner X-Clusive fra 2004 med gulvvarme, varmt vand og et totalt lækkert interiør der lige passer i vores smag.

Med den vil vi afprøve campinglivets glæder, og eftersom vi er et par luxusdyr, har vi allerede opgraderet den med yderligere ekstraudstyr.

På billedet til venstre er vi lige kommet hjem med vores nye campingvognen. En mørk aften den 17. januar 2013!

Sådan ser lykkelige campingvognejer ud ;-) ... vi kan næsten ikke tro på det, især fordi vi egentlig allerede havde valgt vognen i november og skulle vente helt til den 17. januar!

Skål på det store øjeblik :-)

01.04.2014:

En lille video fra vores indvielse :-)